علی جعفری آذر، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت، مهمترین دستگاه فرهنگی، آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی است، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، آموزش و پرورش است که سازمانها را مدیریت میکند و مهمترین دستگاه به شمار میآید. هر قدمی که در این مسیر و در مسیر […]
علی جعفری آذر، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت، مهمترین دستگاه فرهنگی، آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی است، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، آموزش و پرورش است که سازمانها را مدیریت میکند و مهمترین دستگاه به شمار میآید. هر قدمی که در این مسیر و در مسیر مدرسه سازی برداریم، باقیات صالحات است.
وی ادامه داد: در این دولت، آموزش و پرورش باید از لحاظ انسجام به بهرهوری برسد و ما نیز به عنوان خادمان ملت در مجلس شورای اسلامی، هر کمکی که از دستمان بربیاید، در حوزه جذب وجوهات و سایر حمایتها انجام خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت خیرین و گروه های جهادی و بسیجی در استان آذربایجان شرقی گفت: ما همواره در کنار خیرین بسیج خواهیم شد تا با استفاده از امکانات و منابع دولتی، تا حد اختیارات، بخشی از نیازهای مدارس را برطرف کنیم؛ منابع مالی ما ضعیف است، اما باید تلاش کنیم تا سرانه فضای آموزشی در استان جبران شود.
نماینده مردم تبریز، آذرسهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چندگانگی موجود در نظام آموزشی، گفت: ما ۲۳ نوع مدرسه دولتی داریم و این تنوع به نفع نظام تعلیم و تربیت نیست، بلکه خیانت به آن است. حتی از لحاظ روانی، دانشآموزان جداسازی شدهاند و نمرات آنها نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.
جعفری آذر همچنین به کمبود منابع مالی اشاره کرد و گفت: اگرچه منابع مالی ما ضعیف است، اما باید تلاش خود را دوچندان کنیم تا سرانه فضای آموزشی در استان جبران شود.
وی در پایان اظهار داشت: حتما روزی خواهد رسید که با افتخار بگوییم که آخرین مدرسه غیرمستحکم در آذربایجان شرقی را ساماندهی نمودیم و دیگر هیچ دانش آموزی در مدرسه ناایمن نیست.
- نویسنده : آرمان همدلی